Technologie Daiwa

Navijáky

MAG SEALED

Princip Mag Sealed je založen na speciálním magnetickém oleji, který byl vyvinut americkou NASA pro přepravu pohonných hmot do vesmírných
lodí, která je založena na principu magnetu.

Oleje, jako je tento, nejsou běžně k dostání v každém supermarketu. Výroba je prováděna v těch nejobtížnějších podmínkách. Litý oxid železitý, který je nezbytný pro magnetické pole, má průměr 1/100.000mm. To znamená, že jedna částice má velikost jedné desetiny velikosti chřipkového viru. Molekuly v tomto novém „kovovém oleji“ mají schopnost se měnit. Jsou-li vystaveny magnetickému poli, mění svůj tvar a olej vytvoří tekutou pečeť. Tento magnetický olej je tak silný, že by dokázal uzavřít díru velikosti spodní části kbelíku.

Takovéto těsnění založené na principu tekutého magnetického oleje neprodukuje téměř žádné tření, dokonale izoluje a zabraňuje pronikání i miniaturních prachových částic. Velkou výzvou pro inženýry DAIWA byl vývoj navijáku, který bude schopen přijmout princip magnetického oleje vytvářejícího membránu, která zabraňuje pronikání vody a dalších nečistot. Design Mag Sealed je založen na podmínce udržení vody mimo přívlačový naviják. Jednak je toto velmi důležitá vlastnost pro mořské rybáře - protože zaručí dlouhou životnost jejich navijáků.

Žádná koroze - lepší funkce. Pokud se slaná voda dostane dovnitř navijáku a vyschne, tak krystalizuje - poškozuje pak vnitřní převody a poškozuje samozřejmě také kuličková ložiska. Nejjednodušším řešením by určitě bylo použití gumového těsnění. To by ale způsobovalo tak vysoké tření, že izolace rotoru a osy by byla nemožná. Pouze kombinací metalického oleje s magnetem lze dosáhnout požadované izolace. Roky výzkumu a vývoje byly nezbytné k vytvoření takovéto izolace pro rybářský naviják.

Této koncepci tekuté izolace jsme dali jméno Mag Sealed.

MAG SEALED

Aby se zabránilo pronikání vody, prachových částic nebo krystalů soli mezi rotor a tělo avijáku, vyvinuli jsme bariéru takřka bez tření, založenou na magnetickém oleji. Touto bariérou nepronikne voda, ale dokonce ani ty nejmenší možné částice v ní obsažené. Výsledkem je hedvábně hladký chod.

Ve většině případů, mají krystaly soli a jiné pevné částice na svědomí ztrátu hladkého chodu a nepříjemné zvuky při navíjení. Také některé „nehody“ mohou mít podobné následky. Navzdory těmto ojedinělým případům, jak je znázorněno na obrázku vpravo, je u navijáků s technologií Mag Sealed ztráta hladkosti chodu a nepříjemných zvuků výrazně nižší.

MAG SEALED
ROLNIČKA

Čím hladší je chod rolničky, tím menší je tření mezi ní a vlascem. Pokud do rolničky proniknou jemné soli nebo fragmenty nečistot, tak se v ní průběžně usazují a tření se tím značně zvyšuje. Náš Exist, byl prvním navijákem, na kterém byla použita převratná nová rolnička Mag Sealed. Magnetický olej vytváří bariéru, která zabraňuje pronikání vody a tím pádem také brání průniku soli a nečistot dovnitř rolničky, což má velký vliv na její hladký chod.

 

MAG SEALED
KULIČKOVÉ LOŽISKO

Naše DAIWA technologie nadále mění a inovují rybářské vybavení dostupné na trhu. Našim inženýrům se podařilo posunout vývoj navijáku Mag Sealed na novou úroveň. Nejprve zapečetili osu, potom rolničku a nakonec kuličková ložiska! Mag Sealed tvoří novou kapitolu v historii rybářských navijáků. Díky našemu cílenému výzkumu a následnému vývoji se nám podařilo implementovat technologii Mag Sealed i do kuličkových ložisek. Dlouhá životnost a hedvábně hladký chod po mnoho let. Revoluce!

AIR ROTOR®

Nejen, že magnetická membrána zabrání vtékání vody do navijáku, také zajišťuje jeho hladký a jemný chod. Jste lépe a citlivěji napojeni na svou nástrahu, detekujete lépe jednotlivé záběry a máte lepší kontrolu během boje s rybou. Speciálně pro tento nový pocit jsme vyrobili „Air Rotor“. Zaprvé, obrovská síla, která přechází z vlasce nebo šňůry na rotor a rolničku je lépe rozložená. To znamená menší tlak na jednotlivé části rotoru. Zadruhé, nový rotor je o 15% lehčí než běžné rotory ze stejného materiálu. Díky velmi nízkému těžišti se snižují vibrace a zlepšuje se rotační balanc.

Běžný rotor je pod stejným náporem mnohem více zkroucený než Air Rotor, protože nápor působí na jedno místo a není rozložen po celé ploše.

 

 

ZAION®

 


Zaion je špičkový materiál vyvinutý Daiwou pro výrobu těl a rotorů. Velkou výhodou je lehkost a pevnost. Zaion je druh hustého karbonu vyrobeného pro nejlepší výkon a nejvyšší výdrž. Ze Zaionu je možné vyrobit lehké tělo, které pevně podporuje převody. Síla Zaionu odpovídá magnéziu a je o 20% vyšší než u nylonu/ABS materiálu, normálně používaného na výrobu těla navijáku. Zaion je asi o 50% lehčí než hliník.

 

 

 

 

AIRBAIL®

Překlapěč AirBail je dutý, takže je lehký, extrémně silný a neuvěřitelně odolný. Speciální, posílená konstrukce předchází zamotávání vlasce okolo překlapěče, což byl v minulosti pro přívlačové rybáře velký problém.

 

 

TWIST BUSTER

 

Originální technologický systém DAIWA navržený pro omezení kroucení vlasce při návinu. Důvod kroucení vlasce při návinu byl tímto chytrým nápadem eliminován. Twist Buster 2 nejen, že eliminuje kroucení, ale také snižuje oděr mezi šňůrou a rolničkou.

 

 

AIRMETAL

 

Navijáky s tělem a rotorem z magnézia, vynikají oproti běžným hliníkovým navijákům především svou značně sníženou hmotností. Speciálně zpracované magnézium naší technologie Air Metal, vede k naprosté odolnosti proti korozi, což by bez tohoto speciálního zpracování nebylo možné. Díky tomu, si můžete navijáky z DAIWA Air Metal magnézia užívat i při mořském rybolovu.

 

 

 

HardBodyz®

Máme perfektní kovovou slitinu, máme lepší a přesnější postupy výroby a máme také veškeré znalosti nutné ke zhotovení špičkových, odolných a lehkých kovových navijáků. Této technologii říkáme koncept HardBody-Z. Tyto navijáky mají velké technologické výhody a nejsou - v porovnání se syntetickými navijáky - dražší, naopak, jejich cena je přijatelná.

 


D I G I G E A R®

 

 

 

 

 

 

ATD

ATD znamená další vývojový stupeň UTD brzdy. Brzda ATD je vybavena ještě citlivějším ovládáním a důsledkem tohoto citlivějšího ovládání je perfektní na lov s pletenkami. Oproti UTD brzdě jede ATD brzda hladce již od začátku výpadu, pak zvýší do přednastavené polohy ve zlomku sekundy a tak zamezí přetržení vlasce, nebo pleteky během útoku ryby.

 

 

ABS®


Super systém, který umožňuje dlouhé náhozy a předchází zamotání vlasce. Odmotávání vlasce z cívky většinou probíhá v různých smyčkách. Nejlepší cestou jak zabránit zasukování vlasce je široký návin. Navijáky DAIWA s ABS mají velmi široké cívky, které jsou konstruované tak, aby se vlasec navíjel shora dolů a rovnoměrně, čímž zabraňuje zamotávání vlasce. Tím jsou umožněny opravdu dlouhé náhozy.

 

 

U.T.Drag

Systém brzdy Ultimate Tournament Drag nabízí impregnované brzdové disky, které jsou 30 krát odolnější než normální disky. Efektivní síla brzdy je podstatně zvýšena oproti běžným brzdovým systémům. Další výhodou je snížený odpor při spuštění brzdy - brzda začíná pracovat okamžitě po svém nastavení, její běh je plynulý a hladký.

 


SILENT OSCILLATION

 

 

 

 

 

 

 

INFINITE ANTI-REVERSE®

Systém INFINITE

Nejslabší článek mnoha navijáků - nejspolehlivější část navijáků DAIWA. Používáme pouze nejkvalitnější materiály s nejnižší tolerancí nepřesností.

 

 

CRBB®

 

CRBB je zkratka anglického „Corrosion Resistant Ball Bearings“ - což znamená kuličková ložiska odolná proti slané vodě. Tato ložiska jsou 12 krát odolnější proti korozi, než běžná kuličková ložiska.

 

 

TWS®

 

 

Systém DAIWA T-WING řeší odvěký odhozový problém baitcastových navijáků. Otvor ve tvaru T umožňuje šňůře při náhozu běžet volně z navijáku a vyhnout se tření o rohy nebo vrchní část navijáku. Tím výrazně omezuje tření, které způsobuje zpomalení náhozu. Při návinu se šňůra vrátí do nižší a užší části T-WING systému pro rovnoměrné rozložení šňůry po celé šířce cívky.

S běžnými systémy návinu vlasce je vlasec nebo šňůra veden očkem ve velmi ostrém úhlu. Výsledkem je velké tření při náhozu, zejména pokud je průchozí očko „zaparkováno“ na straně navijáku. T-WING umožňuje šňůře při náhozu běžet volně z navijáku a vyhnout se tření o rohy nebo vrchní část navijáku.

MEGFORCE® V/Z

 

Vysoce přesný nahazovací kontrolní systém, který předchází zamotání vlasce. Ten kontroluje odstředivé síly cívky během první části náhozu, kdy je riziko zamotání vlasce nejvyšší. Potom se toto riziko snižuje automaticky, náhozy jsou delší, díky nižšímu tlaku vyvíjenému na cívku.


 

 

Speed Shaft

Díky speciální konstrukci a cílenému použití kuličkových ložisek je drasticky omezený odpor při otáčení cívky. Výsledkem jsou dlouhé náhozy.

 


 

Klikací systém hvězdicové brzdy

Těžko najdete lepší zvuk než delikátní a přesné klikání otáčející se cívky, když ryba táhne vlasec z navijáku při boji. DAIWA systém reprezentuje perfektní řešení a je navržena tak, aby neomezovala nahazovací schopnosti.


 

MAGFORCE 3D®