Technologie navijáků Daiwa
AIRDRIVE DESIGN
Rotace, jakou jste ještě nezažili!
Daiwa opět posunula hranice, při vývojí přívlačových navijáků vytvořením AIRDRIVE designu. Díky tomu byla snížena hmotnost sestavy rotoru, cívky a překlapěče tím bylo dosaženo lepší rotace navijáků Daiwa. Díky lepší rotaci umožňují navijáky Daiwa ještě větší pohodu při rybolovu. Tato nová kapitola započala u navijáku Daiwa 22 Exist.
VÝHODY AIRDRIVE
Zlepšení vyvážení navijáku - o 16% lehčí přední část navijáku ve srovnání s navijákem 18 Exist 2500. Nastavení hmotnosti a zlepšení vyváženosti navijáku Daiwa umožňuje rybáři volně nahazovat s dokonalou kontrolou.
Zlepšení rotace - citlivost a odezva navijáku Daiwa zaznamenala výrazné zlepšení. Nízká setrvačnost umožňuje rybáři zažít rychlou reakci a hladký chod. Nový rotor AIRDRIVE okamitě startuje.
Méně problémů s vlascem - spojením výhod AIRDRIVE Rotoru a AIRDRIVE Bail spolu s technologií Twistbuster III je naviják Daiwa 22 Exist nejlehčeji ovladatelným navijákem vyvinutým Daiwou.
AIRDRIVE SPOOL
Druhá generace bzdného systému ATD. Pracuje plynule a poskytuje upravenou bzdnou sílu téměř bez jakékoli setrvačnosti. Vylepšen byl také cvakavý zvuk brzdy (cvrk).
AIRDRIVE CÍVKA
Výraznými rysy cívky AIRDRIVE je nově tvarovaný plášť cívky Daiwa navijáku a jednoduchá povrchová úprava stříbrné barvy. Pouhým pohledem na cívku je jasné, že struktura byla přepracována, čímž bylo dosaženo snížení hmostnosti. Snížení hmosti cívky má pro navijáky Daiwa mnoho výhod: snížení celkové hmostnoti navijáku, zlepšení oscilace, menší odpor při navíjení a rotaci, lepší vyvážení při nasazení navijáku na prut. Kromě toho Daiwa přidala lem a spodní okraj cívky, aby se zabránilo zachycení vlasce pod cívku navijáku a zabránilo se zamotání na hlavní hřídel.
AIRDRIVE SHAFT
ROTACE BEZ TŘENÍ
Vertikální rotační síla z rukojeti navijáku Daiwa je převedena pastorkem na horizontální rotaci. Hlavní hřídel prochází pastorkem, aby podporoval oscilaci cívky. Pro vytvoření plynulejšího kmitání a rotace bylo zapotřebí vylepšení hlavního hřídele a pastorku. Většina přívlačových navijáků Daiwa používá lineární hřídel, která má bezkontaktní strukturu mezi hlavním hřídelem a samotným pastorkem. Lineární hřídel vytváří menší třecí odpor, což vede k hladšímu otáčení spolu s minimální ztrátou výkonu. Nově vyvinutá hřídel AIRDRIVE využila stejné výhody a dále se zlepšila. Hřídel AIRDRIVE má také bezkontaktní strukturu mezi hlavním hřídelem a pastorkem. Kromě toho jsou nyní oba konce pastorku podepřeny ložisky, která přenášejí sílu z kličky na rotor s vyšší úrovní účinnosti. Hřídel AIRDRIVE vytváří pocit hladké a tiché rotace a poskytuje rybářům točivý moment a výkon.
AIRDRIVE ROTOR
Nízká setrvačnost je klíčová
Lehčí rotor zvyšuje funkčnost malých přívlačových navijáků Daiwa. Lehčí a kompaktnější rotor bude vyžadovat menší počáteční sílu k otáčení, což vytváří pocit nízké setrvačnosti a snadného
startování. Nový rotor AIRDRIVE byl vyroben ze Zaionu. Robustnost je stejná jako u navijáku Daiwa 18 Exist, ale přesto se společnosti Daiwa podařilo výrazně snížit hmotnost navijáků 22 Exist. Cílem během vývoje bylo zajistit extrémně lehký a hladký chod navijáků. Hmotnost rotoru byla snížena o 16% ve srovnání s předchozí verzí (velikosti 2500) a stanovuje nové měřítko, pokud jde o konstrukci rotoru.
AIRDRIVE BAIL
Budousnost bez problémů...
Známá technologie DAIWA AIR BAIL zaznamenala další vylepšení s novým konceptem AIRDRIVE. Překlapěč AIRDRIVE je dalším revolučním krokem v designu překlapěčů a je dokonale sladěn s novým konceptem AIRDRIVE. Společnosti Daiwa se podařilo navrhnout poněkud tenčí překlapěč, který přesto nabízí požadovanou pevnost a dále snižuje hmotnost navijáku. Ve srovnání s navijáky 18 Exist snižuje nový překlapěč AIDRIVE hmotnost o 33% (velikost 2500). Vytvoření překlapěče v menším průměru snižuje hmotnost pro uživatelsky příjemný zážitek z rybolovu. Daiwa upravila úhel nastavení překlapěče pro zlepšení pohybu vlasce na rolničku. Pečlivá pozornost byla věnována rolničce a pro každou velikost navijáku 22 Exist byly provedeny individuální úpravy designu, čímž se dokonale přizpůsobilo vedení vlasce pro každou velikost navijáku.
Technologie Mag Sealed® je založen na speciálním magnetickém oleji, který byl vyvinut NASA pro přepravu pohonných hmot do vesmírných lodí, která je založena na principu magnetu. Oleje, jako je tento, nejsou k dispozici v supermarketu. Výroba je prováděna v těch nejobtížnějších podmínkách. Litý oxid železitý, který je nezbytný pro magnetické pole má průměr 1/100.000mm. To znamená, že jedna částice má velikost desetiny chřipkového viru. Molekuly v tomto „kovovém oleji“ jsou schopny se měnit. Jsou-li vystaveny magnetickému poli, mění svůj tvar a olej vytvoří tekutou pečeť. Tento magnetický olej je tak silný, že by dokázal uzavřít díru velikosti spodní části kbelíku. Takovéto těsnění založené na principu tekutého magnetického oleje neprodukuje téměř žádné tření, dokonale izoluje a zabraňuje pronikání i miniaturních prachových částic.
Velkou výzvou pro inženýry Daiwa byl vývoj navijáku, který bude schopen přijmout princip magnetického oleje vytvářejícího membránu, která zabraňuje pronikání vody. Design Mag Sealed® je založen na podmínce udržení vody mimo rybářský naviják. Jednak je toto velmi důležitá vlastnost pro mořský rybolov, protože zaručí dlouhou životnost rybářských navijáků. Žádná koroze = lepší funkce. Pokud se slaná voda dostane dovnitř navijáku a vyschne, tak krystalizuje, takže poškodí vnitřní převody a také kuličková ložiska. Nejjednodušším řešením by samozřejmě bylo použití gumového těsnění. To by ale způsobilo tak vysoké tření, že izolace rotoru a osy navijáku by byla nemožná. Pouze kombinací metalického oleje s magnetem lze dosáhnout požadované izolace. Roky výzkumu a vývoje byly nezbytné k vytvoření takovéto izolace pro rybářský naviják. Této koncepci tekuté izolace dali inženýři Daiwa název Mag Sealed®.
Mag Sealed® technologie je založena na magnetickém oleji, který minimalizuje tření a snižuje opotřebení točících se součástí navijáku například mezi rotorem a tělem navijáku, kdy použitím této technologie inženýři Daiwa minimalizovali odpor tření při navíjení (při zdolávání ulovené ryby). S pomocí technologie Mag Sealed® se vytvořila bariéra, která zabraňuje pronikání vody, prachových částic a krystalků soli mezi rotor hřídele a tělo navijáku, rolničku překlapěče a kličku navijáku. Touto bariérou nepronikne voda, ale dokonce ani ty nejmenší možné částice v ní obsažené. Výsledkem je hedvábně hladký chod. Daiwa inženýři technologii Mag Sealed® postupně implementovali do navijáku Daiwa, kdy postupně zapouzdřili hřídel, rolničku překlapěče a nakonec kuličková ložiska, čímž prodloužili životnost navijáků Daiwa. Navijáky Daiwa s technologií Mag Sealed® mají absolutně hladký chod, jak při navíjení, tak při zdolávání ulovené ryby.
Mag Sealed® technologie je založena na magnetickém oleji, který minimalizuje tření a snižuje opotřebení točících se součástí navijáku například mezi rotorem a tělem navijáku, kdy použitím této technologie inženýři Daiwa minimalizovali odpor tření při navíjení (při zdolávání ulovené ryby). S pomocí technologie Mag Sealed® se vytvořila bariéra, která zabraňuje pronikání vody, prachových částic a krystalků soli mezi rotor hřídele a tělo navijáku, rolničku překlapěče a kličku navijáku. Touto bariérou nepronikne voda, ale dokonce ani ty nejmenší možné částice v ní obsažené. Výsledkem je hedvábně hladký chod. Daiwa inženýři technologii Mag Sealed® postupně implementovali do navijáku Daiwa, kdy postupně zapouzdřili hřídel, rolničku překlapěče a nakonec kuličková ložiska, čímž prodloužili životnost navijáků Daiwa. Navijáky Daiwa s technologií Mag Sealed® mají absolutně hladký chod, jak při navíjení, tak při zdolávání ulovené ryby.
Mag Sealed® rolnička
Čím hladší chod rolničky, tím menší je tření mezi ní a rybářským vlascem. Pokud do rolničky proniknou jemné krystalky soli nebo fragmenty nečistot, tak se v ní průběžně usazují a tření se tím značně zvyšuje. Daiwa Exist 15, byl prvním navijákem, na kterém byla použita převratná rolnička Mag Sealed®. Magnetický olej vytváří bariéru, která zabraňuje pronikání vody a tím pádem i soli a dalších nečistot do rolničky, což má velký vliv na její hladký chod.
Mag Sealed® kuličkové ložisko
Daiwa technologie nadále mění a inovují rybářské vybavení dostupné na rybářském trhu. Inženýrům Daiwa se podařilo posunout vývoj navijáku s Mag Sealed® na novou úroveň! Nejprve zapouzdřili hřídel navijáku, potom rolničku a nakonec kuličková ložiska. Technologie Mag Sealed® tvoří nejnovější kapitolu v historii rybářských navijáků. Díky cílenému výzkumu fa Daiwa a následnému vývoji se jim podařilo implementovat technologii Mag Sealed® i do kuličkových ložisek. Dlouhá životnost a hedvábně hladký chod po mnoho let.
ZÁKLAD TECHNOLOGIE NAVIJÁKŮ DAIWA
AIR ROTOR®
Daiwa AIR ROTOR® technologie minimalizovala odpor a optimálně tím zvýšila citlivost při počátečním navíjení na rotoru navijáku. Tím byl zajištěn, hladký a jemný chod navijáku Daiwa. Díky technologii AIR ROTOR® ještě snadněji a citlivěji vedete vláčenou nástrahu a tím detekujete a promění lépe jednotlivé záběry, navíc máte i větší cit během zdolávání ulovené ryby. Díky technologii AIR ROTOR® je přenesená síla (zatížení), která přechází z rybářského vlasce / pletené šňůry na rotor a rolničku lépe rozložená. To znamená menší tlak na jednotlivé části rotoru. Nový rotor je o 15% lehčí než běžné rotory ze stejného materiálu, díky velmi nízkému těžišti se snižují vibrace a zlepšují se rotační vlastnosti navijáků Daiwa.
Běžný rotor navijáku je pod stejným, zatížením mnohem více zkroucený než AIR ROTOR®, protože zatížení (tlak) působí na jedno místo a není rozložen po celé ploše.
CROSS WRAP®
Díky systému CROSS WRAP® je docíleno precizního navíjení rybářského vlasce nebo pletené šňůry na cívku rybářského navijáku. CROSS WRAP® navíc redukuje zamotání vlasce / šňůry při náhozech. Vzdálenost, které při náhozu dosáhnete, se díky tomu ještě víc prodlouží.
Air Bail®
Překlapěč Air Bail® je dutý, takže je lehký, extrémně silný a neuvěřitelně odolný. Speciální, posílená konstrukce předchází zamotávání vlasce / šňůry okolo překlapěče, což byl v minulosti problém hlavně u vláčecích navijáků.
Air Bail® bez spojů
Nový koncept překlapěče Air Bail®, který je nyní bez spojů, vede vlasec / šňůru přímo na rolničku. Překlapěč navijáku je zároveň mnohem lehčí a kompaktnější.
ZAION®
Zaion® je špičkový materiál vyvinutý firmou DAIWA pro výrobu těl a rotorů rybářských navijáků. Velkou výhodou materiálu Zaion® je jeho lehkost a pevnost. Zaion® je druh hustého karbonu vyrobeného pro nejlepší výkon a nejvyšší výdrž. Ze Zaionu® bylo možné vyrobit lehké tělo navijáku, které pevně podporuje převody. Síla Zaionu odpovídá magnéziu a je o 20% vyšší než u nylonu/ABS materiálu, normálně používaného na výrobu těl navijáku. Zaion je asi o 50% lehčí než hliník.
ZAION® AIRROTOR®
Snižuje počáteční odpor v rotoru a poskytuje optimální citlivost – při snížené hmotnosti a extrémní pevnosti materiálu.
Zaion V
S novým materiálem Zaion V japonští inženýři firmy Daiwa uspěli ve vývoji kombinace materálů, které lze pohodlněji použít ve vývoji a výrobě navijáků ve srovnání s již dříve existujícím materiálem Zaion®. Díky tomu může být použit i v ekonomičtějších řadách navijáků Daiwa. Kvůli velkému množství uhlíkových vláken a novému kompozitnímu materiálu je nový Zaion V výrazně lehčí a odolnější vůči kroucení než běžný materiál DS5.
TWISTBUSTER II
Originální technologický systém firmy Daiwa byl navržený pro omezení kroucení vlasce / šňůry při návinu. Důvod kroucení vlasce / šňůry při návinu byl tímto chytrým nápadem eliminován. Twist Buster II nejen, že eliminuje kroucení, ale také snižuje oděr mezi šňůrou / vlascem a rolničkou.
TWISTBUSTER II
I
S navijáky 22 Exist se společnosti Daiwa podařilo vylepšit stávající Twistbuster II a představit novou technologii Twistbuster III. Přidáním další drážky na samotnou rolničku se snižuje efekt zploštění vlasce při navíjení, což ve výsledku snižuje kroucení vlasce. Daiwa také nainstalovala Magsealed Line Roller, aby potlačila drsné účinky slané vody a udržela výkonnost po dlouhou dobu.
AIR METAL®
Rybářské navijáky s tělem a rotorem z magnézia, vynikají oproti běžným hliníkovým navijákům především svou značně sníženou hmotností. Daiwa speciálně zpracovala magnézium technologii Air Metal®, které vedlo k naprosté odolnosti proti korozi, což by bez tohoto speciálního zpracování nebylo možné. Díky technologii Air Metal® můžete rybářské navijáky Daiwa s tělem a rotorem z magnézia používat i při mořském rybolovu.
HardBodyZ®
Daiwa má perfektní kovovou slitinu, díky které docílila lepších a přesnějších postupy výroby. Daiwa má také veškeré znalosti nutné ke zhotovení špičkových, odolných a lehkých
kovových navijáků Daiwa. Tuto technologii Daiwa nazvala koncept HardBodyZ®. Navijáky Daiwa s konceptem HardBodyZ® mají velké technologické výhody a nejsou, v porovnání se syntetickými rybářskými navijáky jiných značek, dražší, ale naopak je jejich cena přijatelná pro zákazníka.
DIGIGEAR®
Digitálně zpracované a vyrobené převody pro maximální výkon a odolnost. Síla se přenáší hladce a úsporně z kličky přímo na rotor.
DAIWA inženýři kompletně přepracovali technologii frézovaných převodů u DigiGear II. Tvar a povrch zubů umožňují výrobu ozubených kol s mimořádně hladkým chodem, nejmenším odporem a velmi dlouhou životnost.
U.T.Drag®
Systém brzdy Ultimate Tournament Drag nabízí impregnované brzdové disky, které jsou 30 krát odolnější než normální disky. Efektivní síla brzdy je podstatně zvýšena oproti běžným brzdovým systémům. Další výhodou je snížený odpor při spuštění brzdy - brzda začíná pracovat okamžitě po svém nastavení, její běh je plynulý a hladký.
ATD®
ATD® znamená další vývojový stupeň UTD brzdy. Brzda ATD je vybavena ještě citlivějším ovládáním a důsledkem tohoto citlivějšího ovládání je perfektní na lov s pletenkami. Oproti UTD brzdě jede ATD brzda hladce již od začátku výpadu, pak zvýší do přednastavené polohy ve zlomku sekundy a tak zamezí přetržení vlasce, nebo pleteky během výpadů ryby.
Oproti běžným systémům podobné konstrukce Daiwa umítila vedení oscilací na speciální místo, čímž vylepšili hladkost průběhu převodů.
ABS® super systém, který umožňuje dlouhé náhozy a předchází zamotání vlasce / šňůry. Odmotávání vlasce / pletenky z cívky většinou probíhá v různých smyčkách. Nejlepší cestou jak zabránit zasukování vlasce / šňůry je široký návin. Rybářské navijáky DAIWA s ABS® mají velmi široké cívky, které jsou konstruované tak, aby se vlasec / pletenka navíjel shora dolů a rovnoměrně, čímž zabraňuje jejich zamotání. Tím jsou umožněny opravdu dlouhé náhozy.
Nejslabší článek mnoha rybářských navijáků je nejspolehlivější část rybářských navijáků Daiwa - INFINITE ANTI-REVERSE®. Firmy Daiwa používá pouze nejkvalitnější materiály s nejnižší tolerancí nepřesností.
CRBB® je zkratka anglického „Corrosion Resistant Ball Bearings“, což znamená kuličková ložiska odolná proti slané vodě. Tato ložiska jsou 12 krát odolnější proti korozi, než běžná kuličková ložiska používaná na rybářských navijácích.
Firma Daiwa si zachovává stále stejný sen, kdy i nadále chce přinášet světu revoluční rybářské navijáky. Chce vyrábět navijáky tak lehké a snadno použitelné, aby se staly doslova součástí Vašeho těla. Daiwa rybářské navijáky, které jsou tak pevné, že odolají i nejnáročnějším podmínkám. To znamená vyrobit navijáky, které spojí rozdílná slova lehký a pevný v realitu. Nyní, po mnoha a mnoha letech nekonečných úprav, se tento sen stává skutečností. Daiwa Vám s hrdostí představuje koncept LT („Light & Tough“).
Daiwa představujeme "minimalistické inženýrství" u rybářských navijáků. LT technologie znamená novou, sníženou velikost navijáků, které dělá silnější než kdy dříve. Kompaktní design těla s odolnějšími převody Digigear představují perfektní kombinaci lehkosti a pevnosti. Užijte si ten rozdíl!
Inženýři Daiwa museli vyřešit 6 klíčových faktorů, aby rybářské navijáky Daiwa byly lehčí, kompaktnější a mnohem silnější. Toto je princip konstrukce nových LT navijáků:
ÚKOL ČÍSLO 1: ZMENŠENÍ VELIKOSTI TĚLA - KOMPAKTNÍ KONSTUKCE
KOMPAKTNÍ, PEVNÝ, LEHKÝ, ROBUSTNÍ
Daiwa inženýři se zavázali eliminovat zbytečnou váhu, aniž by utrpěla síla rybářského navijáku či se snížila kapacita cívky. Inovovaný, menší profil navijáku s pevnějšími převody dělá LT našimi nejlehčími a nejpevnějšími rybářskými navijáky v historii.
ÚKOL ČÍSLO 2: LEHČÍ A SILNĚJŠÍ TĚLO NAVIJÁKU
ZAION & DS5
Zaion a DS5 jsou úžasně silné kompozitové materiály na bázi karbonu, vyvinuté DAIWA TECHNOLOGY. Karbon kompozit udělá rybářský naviják lehčím a pevnějším než obyčejný grafit. A protože to nejsou kovy, nikdy nekorodují. Ani tehdy, pokud se dostanou do kontaktu se slanou vodou. Lehký, pevný a vysoce odolný – ideální materiál na navijáky.
ÚKOL ČÍSLO 3: SILNĚJŠÍ PŘEVODY
TOUGH DIGIGEAR
Aby Daiwa mohla zachovat převody Digigear, přemýšleli, jak z nich udělat ty nejlehčí převody vůbec. Inženýři Daiwa studovali: průměr, tloušťku, tvar zubů a jejich velikost. Experimentovali a testovali všechno, jedno po druhém - nahrazovali a zlepšovali. Výsledkem jsou pevnější a odolnější převody Digigear.
ÚKOL ČÍSLO 4: VĚTŠÍ BRZDNÁ SÍLA
Brzda ATD
Daiwa kombinovala několik různých variant vylepšení: vnitřní podporu cívky, konstrukci hřídele a povrch okolí brzdy a zlepšili jsme ještě víc to, co nabízí brzdný systém ATD. LT Daiwa rybářské navijáky nabízí velmi kvalitní brzdu MAX DRAG a to i přes to, že mají sníženou hmotnost a jsou menší.
ÚKOL ČÍSLO 5: LEHČÍ HLINÍKOVÁ CÍVKA
Kompletním předěláním tvaru cívky, velikosti a tloušťky jsme dosáhli pokles ve váze tím, že jsme vytvořili lehkou, hliníkovou cívku. Tato je ještě lehčí, než Daiwa současná Air cívka vyrobená z ABS a viditelně zlepšuje vyvážení Daiwa rybářského navijáku.
ÚKOL ČÍSLO 6: LEHČÍ KLIČKA
Při zachování požadované úrovně pevnosti, Daiwa zdokonalila a vylepšila rameno kličky, pro lepší požitek z rybaření. Tento inovovaný design koresponduje s lehkostí Daiwa rybářských navijáku.
Firma Daiwa nevyvinula pouze LT koncept, převody TOUGH DIGIGEAR, překlapěč AIR BAIL, AIR ROTOR a ZAION. Vyvinuli také MONOCOQUE body.
MONOCOQUE BODY design těla
Lehký a silný, jako vozidlo Formule 1. Lehčí a silnější díky technologii MONOCOQUE BODY.
Už od dob prvních přívlačových Daiwa navijáků bylo běžné, že tělo navijáku se skládalo ze dvou částí: tělo navijáku a jeho obal. Design MONOCOQUE BODY byl představen v roce 2016 a jednoduše rozbil tohle dlouhotrvající paradigma. Díky použití MONOCOQUE designu těla navijáku, funguje samotné tělo jako pevná a odolná konstrukce, která je praktická a zároveň velmi kompaktní. Už nebylo zapotřebí používat šroubky k upevnění jednotlivých částí a výsledkem byl volný prostor, vhodný pro umístění větších ozubených kol převodů. Průměr převodů tvoří až 85% velikosti těla navijáku. Abychom to zjednodušili – tento design firmě Daiwa umožnil použít větší a silnější převody při zachování stejné velikosti těla rybářského navijáku Daiwa.